follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Saturday, 30 July 2011

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN : )

assalamualaikum... :)

Syukur Alhamdulillah masih ada lagi kesempatan kita untuk menyambut lagi bulan Ramadhan pada tahun ni... masih dipanjangkan umur untuk menyambut bulan Ramadhan bersama2 keluarga.. dapat berbuka puasa bersama keluarga dan teman2 yang lain... TERIMA KASIH ya ALLAH kerana KAU telah memberi kesempatan buatku untuk menyambut bulanMU yang BARAKAH ini... 
aku berharap agar bulan Ramadhan ni memberi aku seribu keinsafan.. dan tafakur di jalanMu.. berilah aku kesenangan dan kemudahan sepanjang aku menjalani ibadahMU... sesungguhnya ENGKAULAH pembimbingku... YA ALLAH,, andai aku tidak memberi kesempurnaan dalam menjalani ibadahMU.. aku mohon KAU berilah aku petunjuk.. sesungguhnya ENGKAULAH pembimbing yang terbaik buatku...
YA ALLAH,, andai ini Ramadhan terakhirku.. KAU tetapkan lah imanku... KAU sempurnakanlah ibadahku... KAU izinkankanlah aku menjadi anak yang taat buat kedua ibu bapa ku... KAU berikanlah kesenangan dan kemudahan buat sahabat2 ku... KAU permudahkanlah segala urusanku dan KAU berikan kesempurnaan hidup buat orang2 yang terlalu aku kasihi dan yang teramat aku cintai... semoga mereka sentiasa berada di jalanMu dan tetapkan hati mereka hanya supaya benar2 berada di jalanMU...

** Ya Allah sesungguhnya telah datang bulan Ramadhan . Ya Allah, Tuhan pemilik bulan Ramadhan. Engkau tutunkan di dalamnya Al-Quran, Engkau jadikan Al-Quran penjelasan petunjuk antara yang hak dan yang batil. Ya Allah berkatilah kami di bulan Ramadhan ini. bantulah kami untuk melakukan puasa dan solat di dalamnya dan terimalah amal ibadah kami.

** Ya Allah aku bermohon kepada-Mu pada apa-apa yang Engkau tetapkan dan Engkau takdirkan berupa perkara yang pasti dalam urusan yang bijaksana, berupa qadha yang tidak dapat ditolak dan diganti. Tuliskanlah bagiku diantara orang yang berhaji ke rumah-Mu yang mulia; yang mabrur hajinya, yang dihapuskan kesalahannya, yang diampuni dosanya, yang diterima amal usahanya, dan jadikanlah pada apa yang Engkau tetapkan dan Engkau taksirkan berupa perkara yang pasti dalam urusan yang bijaksana berupa qadha yang tidak dapat ditolak dan tidak dapat diganti; panjangkanlah usiaku, luaskan rezekiku.  

AMIN.. AMIN YA RABBAL A"LAMIN..... 

* Semoga amal ibadah kita diterima oleh ALLAH serta dapat menjalani PUASA,, TERAWIH dengan sempurna... 
:)

7 comments:

  1. amin amin ya rabbalalamin. (':

    salam ramadhan sayang ^^

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan wt dewi jugak... he~~~ @__@

    ReplyDelete
  3. heee. jajah tade. buhsan lar pulak. dia balek kampung. eh pose jangan ngelat pi minum air kat dapo tahu. hikhik :P

    ReplyDelete
  4. hahaha.. x mngelat la... kna disiplin..hehe.. st ja dh nk posa kan.. huhu cptnya msa brlalu...

    ReplyDelete
  5. pewitttt!!! mne laksa penang kat bulatt skali???????????? nak laksa penang!!!!!! tak kra!!!

    ReplyDelete
  6. ehhhh!! baru pasan.. slh tmpt komen rupenye...huhuhhhuuuu

    ReplyDelete
  7. hahaa....bley plak bulat silap komen..hahaha..lwk la...

    ReplyDelete

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)