follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Saturday, 30 July 2011

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN : )

assalamualaikum... :)

Syukur Alhamdulillah masih ada lagi kesempatan kita untuk menyambut lagi bulan Ramadhan pada tahun ni... masih dipanjangkan umur untuk menyambut bulan Ramadhan bersama2 keluarga.. dapat berbuka puasa bersama keluarga dan teman2 yang lain... TERIMA KASIH ya ALLAH kerana KAU telah memberi kesempatan buatku untuk menyambut bulanMU yang BARAKAH ini... 
aku berharap agar bulan Ramadhan ni memberi aku seribu keinsafan.. dan tafakur di jalanMu.. berilah aku kesenangan dan kemudahan sepanjang aku menjalani ibadahMU... sesungguhnya ENGKAULAH pembimbingku... YA ALLAH,, andai aku tidak memberi kesempurnaan dalam menjalani ibadahMU.. aku mohon KAU berilah aku petunjuk.. sesungguhnya ENGKAULAH pembimbing yang terbaik buatku...
YA ALLAH,, andai ini Ramadhan terakhirku.. KAU tetapkan lah imanku... KAU sempurnakanlah ibadahku... KAU izinkankanlah aku menjadi anak yang taat buat kedua ibu bapa ku... KAU berikanlah kesenangan dan kemudahan buat sahabat2 ku... KAU permudahkanlah segala urusanku dan KAU berikan kesempurnaan hidup buat orang2 yang terlalu aku kasihi dan yang teramat aku cintai... semoga mereka sentiasa berada di jalanMu dan tetapkan hati mereka hanya supaya benar2 berada di jalanMU...

** Ya Allah sesungguhnya telah datang bulan Ramadhan . Ya Allah, Tuhan pemilik bulan Ramadhan. Engkau tutunkan di dalamnya Al-Quran, Engkau jadikan Al-Quran penjelasan petunjuk antara yang hak dan yang batil. Ya Allah berkatilah kami di bulan Ramadhan ini. bantulah kami untuk melakukan puasa dan solat di dalamnya dan terimalah amal ibadah kami.

** Ya Allah aku bermohon kepada-Mu pada apa-apa yang Engkau tetapkan dan Engkau takdirkan berupa perkara yang pasti dalam urusan yang bijaksana, berupa qadha yang tidak dapat ditolak dan diganti. Tuliskanlah bagiku diantara orang yang berhaji ke rumah-Mu yang mulia; yang mabrur hajinya, yang dihapuskan kesalahannya, yang diampuni dosanya, yang diterima amal usahanya, dan jadikanlah pada apa yang Engkau tetapkan dan Engkau taksirkan berupa perkara yang pasti dalam urusan yang bijaksana berupa qadha yang tidak dapat ditolak dan tidak dapat diganti; panjangkanlah usiaku, luaskan rezekiku.  

AMIN.. AMIN YA RABBAL A"LAMIN..... 

* Semoga amal ibadah kita diterima oleh ALLAH serta dapat menjalani PUASA,, TERAWIH dengan sempurna... 
:)

tak dihargai ?? :(

Dalam hidup ni,, byk sngt dugaan.. mungkin ada yg suka kita dan mungkin ada yg x suka kita... paling menyakitkan bila diri kita tak dihargai.. hmm.. mungkin ramai yg rasa cmni kan... bila diri tak dihargai oleh owg yg kita paling3 kita syg mngkin perit kan bg kita.. hmm. mcm tu la sya rasa skrg...  hurm.. 
sya rasa kalo sya da or xdk pun mungkin xdk spa kowt yg ingat sya.. sakit aty bila rasa diri ni x dipeduli langsung.. perasaan dibiar cmtu sja... x byk pun yg sya nk just nk perhatian ja.... bila sya sakit,, sya nk da owg dekat ngan sya... skurang2 nya da tempat sya nk ngadu... nk cerita mslh sya.. hmm.. tp sumanya mzty kna smpan dlm aty... sbb sya x maw ssh kan owg yg sya syg... sya x nk bebankan owg yg sya syg dngn perangai sya yg ntah apa2 ni... ( mngada kan?? ) hmm.. :(
mungkin sebab sya ni..........
* sya taw suma owg x sempurna.. mngkn sbb byk sngt kowt kekurangan sya... 
* sya x pndai brgaya cam owg lain... 
* x chantekk / x segak
* harta ?? lg la xdk kan... 
* sya xdk keistimewaan tuk menarik prhatian spa2 kot... 
* x brguna pun tuk spa2... kan??
* dan blablabla.... byk lg la.....:(

* mood : frust... 
* rsa tersisih.... 
* sory sbb rasa cmni... 
* perasaan mmg x bley nk menipu kan?? :(

~~ i'm not a perfect person but i can make you happy even if i'm hurt ~~
~~ i don't mind all that if you happy ~~

Thursday, 28 July 2011

background bwu :)

oit2... dh tukar backgroung la,,, nmpk x background bwu ni.. huhu... time2 bosan2 ni wt la pa2 yg ptt ek trmasok la mengOdek blog ni... haha... ary ni klz hbs awl... buka lptop and x taw nk wt pa... cri background blog... ok x ni ?? hahaha... ary ni minx tlg mmbe baik tlg cri background mna yg dya suka,,,,,
*


*


*


*


*


*


*


*
taaaaarrraaaaaa !!!
* ni lah mmbe sya... classmate a.k.a housemate * hee~~
~~ time ni msa sem 1 ~~
dya la yg pilih background ni... cntekkan... suka x?? kalo x suka sdh.. p men jauh2... hahaha.. skali skala nk gak kan bg prubahan kt blog ni... hihihi...

* YANA~~ hehe sweet sngt2...
* THANX taw pilih background... @__@

Tuesday, 26 July 2011

sakit !! tak sihat !! :'(

ary ni ary kedua bg sem 3 sya... ary ni ltey sngt2 trsngt la ltey dan sakit sngt2... huhu... ary ni posa ganti yg mna yg trtunggak thn lpz... akhirnya da shari lg yg kna ganti... huhu ary ni bdn jadi ltey sngt2 tp bkn disebabkan posa tp disebabkan sakit pinggang.. adooiyhhh.. siyes kalo bab2 sakit pinggang ni mmg x ley thn... sakit sngt2.. :( ntah la... dlu pun sllu jgk sakit cmni tp skrg dh rsa makin trowk... huhu... x sempat nk p wt medical check up lagi... hmm ntah la bila yg sempat nk p... huhu.. 
mula2 msok klz pgi td sya still ok lg.. p klz cam besa.. msok klz pun bley gelak2 lagi ngan mmbe... tp  x lama pun.. lpz klz yg prtama tu troz rsa cam ltey gla... sakit pinggang sngt2... mmg smlm tu dh rsa dh skit pinggang.. tiap2 mlm rsa tp ckit2 ja...tp ary ni sakit sngt la plak.. huhu... rsa cam nk demam la... rsa ltey sngt sbb dh dua ary x ckup tido... kpala rsa sakit .. prowk pun sakit... siyes rsa cam nk pengsan ja td... huhu :( mood troz hlg... huhu...

balik2 dari klz td.. sya troz tido and x sedarkan diri ( x sedarkan diri sbb tido ek ).. mmg x ksh dh la time tu.. siyes bdn jd ltey sngt... troz tido tnpa brckap ngan spa2 pun.. tp time bring pun pinggang still sakit.. huhu :( rsa cam bdn ni lemah gla... huhu... rsa cam sya ni dh sakit trowk sngt.. :(  

thanx tuk mmbe klz sbb phm.. and x terasa apa2 sbb sya x brcakap lngsg dngn kamu suma... sOry sbb sya x tgur kamu.. mood mmg hlg hbs disebabkan sakit yg trlampau.. huhu... sory sbb dh masamkan muka ni td.. sory2... mmg x sngaja sngt2... :( huhu... 

* sOry suma *
* ary ni keadaan mmg x mengizinkan *
~~ :'( ~~
~~ ary ni mood hlg hbs smpai la skrg ~~

lagu di blog sya buat Encek.ShaYang sya :)

sya dh tukar lgu..!! kali ni lgu ni khas wt EnceK. ShaYang sya... sya suka sngt2 trsngt la sngt dan sngt2 suka... hahah ( pning x ??) suka sngt lirik lgu ni... mmg brmakna... hahax... kalo bley nk jd cam dlm lgu ni... bley ka ?? hihihi... hrp2 bley la ek... 

tu ja sja nk gtaw.. ckup padat dan mutakhir kan?? haha... oitt.. lupa nk gtaw ... sory kalo lmbt update ek sbb skrg dh mula sem 3... no more holiday ek.. 
*
*
*
*
*
*

* visual kurang memuaskan hrp maaf heee~~ *
( kurang memuaskan la sngt ) hee~~


syg Encek. sHayang  sya... muuaaahhhxx!!!
~~ LOVE 4EVER ~~