follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Wednesday, 15 February 2012

Andai dia bukan untukku :'(


Assalamualaikum.. lama x update belog ni kan... dah naik bersawang dah... tolong2 sapa2 yang rajin... tolong vakum apa yang patut..hihihi

Abaikan pasal yang dah bersawang tu,, huhu malam ni nak tacing2 sikit boley?? (malam ka pagi??).. sampai saat ni hati saya masih tak terbuka tuk sapa2...huhu ntah la napa lah susah sangat .. teroknya pengalaman cinta saya kan... hihi.. relax sudah.. saya dah cuba nak lupa dia.. tapi napa masih teringat dekat dia...hmm.. 
tak terlintas pon nak lupa dia sebenarnya... tapi disebabkan kami dah jauh sangat,, dah 6bulan putus.. saya rasa saya patut pujuk hati saya tuk lupakan dia.. mungkin saya dan dia takdak jodoh kot..hmm.. saya terima... 


Ya Allah, jadikanlah aku hamba-MU yang mencintai ENGKAU lebih dari si dia,
Ya Rahman, isikanlah hatiku dengan cintaku kepadaMU,
Ya Kuddus, jangan lahkau kosongkan hatiku daripada rinduku kepadaMU,
Aku takut akan azabMu Ya Malik.

Berikan aku sekeping hati yang kuat untuk memerangi nafsuku Ya Rahim,
Kurniakan aku rasa cinta kepadaMU yang melebihi rasa cinta kepada manusia,
Diikuti kepada RasulMU.
Kemudian kedua ibubapaku.
dan seterusnya saudaraku..

Berikan aku petunjukmu dalam kekusutan ini Ya Hakim..
Andai dia bukan ditakdirkan untukku,
Redhakan lah hatiku untuk melepaskan dia dari hatiku demi cintaku kepadamu.
Yakinkan aku tentang langkah yang akan aku ambil ini…
Jauhilah rasa menyesal tentang tindakkan aku ini…

Sesungguhnya aku yakin bahawa
Engkau sudah merencanakan sesuatu yg terbaik untuk aku…dan dia…
Tapi ,andai dia sudah di takdirkan untukku,permudahkanlah jalan jodoh kami 
Jadikanlah dia khalifah terbaik bagi keluargaku dan zuriat kami…
Yang boleh membimbingku dan menjadikan aku teman berjuang di jalan-Mu..

Sesungguhnya,padamu tempat aku meminta dan memohon pertolongan…
Amin Ya Rabbal-alamin…. 





walawpun sayang saya dekat dia masih dalam hati... dan kenangan kami masih dalam ingatan,, semoga dia sentiasa diredha olehMU,, berikanlah dia kekuatan jika dia lemah.. semoga dia menjadi hamba yang kekal di jalanMU... 

segala ajal, maut, jodoh suma di tangan TUHAN,, kita mampu merancang,, Tuhan yang menentukan.. mungkin dia bukan jodoh saya, jodoh kan telah ditetapkan Tuhan semasa kita berusia 4bulan ketika dalam kandungan ibu kita.. dari situ malaikat telah catatkan buat kita tentang kehidupan masa hadapan dari awal permulaan hidup kita dan sehingga hembusan terakhir kita... 

- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.
- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan Allah.

- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita dapat kasih sayang yang terbaik, khas untuk diri kita.

- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita sedar bahawa Allah Maha Pemurah & Penyayang kerana mengingatkan kita bahawa dia(pasangan) bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…

- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tidak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita jadi manusia yang hebat jiwanya.

- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita lebih faham bahawa cinta yang terbaik hanya ada bersama Allah.

- Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
: Supaya kita lebih mengenali kehidupan yang tidak selamanya kekal.



Sungguh besar kurniaan Tuhan, DIA yang mengatur segala-galanya buat kita... dari kita di dalam perut ibu kita hinggalah kita menjadi seorang manusia yang berguna.. DIA yang menciptakan langit dan bumi ,, dan segala kehidupan di bumi.. sesungguhnya kita sebagai pelakon di atas pentas bumi ni hanyalah seorang manusia yang sangat kerdil yang tidak mempunyai apa2..

Semoga Tuhan bukakan pintu hati saya untuk jodoh saya bila tiba masanya nanti... Tuhan menemukan saya dengan owg yang salah sebab DIA nak gantikan saya dengan owg yang lebih baek.. saya inagt tu, TERIMA KASIH YA ALLAH..

Sesungguhnya ::

"Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki- laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)".-An Nur,26


#TERIMAKASIHSEMUA!

2 comments:

  1. Assalam.

    Well terpesona skt dgn raut wajah.tak mencerminkan lgsong bagaimana si dia sggop tinggalkan atau permain awak.i think your opinion and steps are right in the first place.i heard many time such words that inspired most of frustated person like u.saya rasa u deserved a true love and it will comes to u without u realise it.

    ReplyDelete
  2. thanx SYAMEEL.. insyallah.. :)

    ReplyDelete

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)