follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Monday, 10 December 2012

perasaan .. =.="

Assalamualaikum, lama tak masok sini.. nak buat luahan jap boleh dekat sini?,, aku pun tak taw apa yang aku rasa sekarang..aku nak luah dekat owg aku rasa payah sangat2 , tambah2 kalau aku bercakap ngan owg.. mesti aku takkan ada jawapan punya kalau depa tanya apa2... so aku luah kat sini ja.. hmm..

Antara kaple ngan single,?? aku pun tak taw nak pilih yang mana.. aku mmg single pun.. aku taw ada owg tunggu aku.. aku bukan nak jual mahal ka pa.. tapi aku ni lebih banyak berpikir sbb kenangan lama aku ngan ex aku buatkan aku lebih banyak berpikir sekarang.. dulu aku kaple nak dekat 2 tahun lebih. sayang mati la konon.. tapi hampeh ja rasa.. sampai sekarang aku baru boleh nak lupa dya.. dah setahun lebih aku baru boleh nak lupa dya pelan2.. banyak yang aku belajar dari apa yang aku nampak n apa yang aku rasa skrg ni...



Aku pikir2 balik selama 2 tahun lebih aku kaple dulu macam takdak apa manfaat pun bagi aku.. main dengan perasaan sendiri... buang masa,, buang duit.. tak fokus dalam belajar....... disebabkan cinta. !! sungguh bodo kalau aku pikir2 balik... cinta tu cinta monyet ja pun tapi bagi kami cinta tu mcm nak sampai ke ujung nyawa.. kononnya.. ** selama aku tak kaple ngan sapa2 ni.. aku banyak habiskan masa aku ngan kawan2 aku.. beruntung sangat dapat kawan yang betul2 paham aku n jaga aku.. :')

Aku ambik masa untuk aku berubah, aku nak jadi yang terbaek.. wlwpun aku mula secara pelan2 ja.. dulu masa kaple aku rasa macam aku hanyut sangat2 tp takdak la sampai melampaui batas.. aku nak owg yang boleh jaga aku.. boleh bimbing aku.. aku tak rasa yang dulu boleh bimbing aku.. aku taw aku ni tak la bagus sangat.. sembahyang pun kadang2 tak penuh.. *jujur ni.. sekurangnya2 mesti ada owg bimbing aku supaya aku tak lupa suma tu.. sekurang2nya ada owg support aku , bagi semangat tuk aku belajar.. aku tak maw jadi macam dulu.. aku dah letih jaga perasaan owg.. sampai pelajaran aku ntah ke mana.. bodo kan?! 




Aku cukup takot kalau aku kaple time belajar ni.. aku takot aku tak boleh nak fokus.. aku dah besa kena.. dan aku tak maw benda ni berulang.. kalau boleh biaq la lepas belajar.. sekurang2 nya time tu dah ada keja.. dah boleh pikir masak2 apa yang patut wat.. aku dah nak dekat last sem dah.. dah tak lama dah nak habis.. buat owg yang tunggu aku dari dulu sampai sekarang... aku nak mintak maaf sangat2 sebab sekarang bukan masanya.. aku kena banyak belajar lagi tentang hidup.. kalau boleh biaq kita masing2 dah keja ataupun dah habis belajar kita pikir lain pasal ni.. mungkin dya akan pikir, ala benda ni suma owg dah penah rasa n anggap aku ni wat terok ja.. tapi lain apa yang aku pikir.. cuba ambik masa dan pikir masa depan..

Aku nak dia taw yang sekarang ni aku sedang ubah diri aku.. tengah muhasabah diri aku,, aku tak maw jadi macam dulu.. kalau aku tak boleh nak perbaiki diri aku, macam mana dya nak jaga aku nanti.. kaple lama2 pun tak elok sangat... aku dah rasa macam dulu aku dah banyak dosa sangat2 .. biaq aku cari dulu diri aku.. betul aku nak berubah..! wlwpun aku tak boleh nak ubah sekaligus sekurang2nya aku berubah sikit2.. aku nak cari balik apa yang aku abai dulu..masing2 ada tanggungjawab yang besar.. tapi benda yang kecik jugak kita pikir... biaq la apa yang aku wat ni boleh wat aku jadi tenang.. boleh pikir yang mana betul n yang mana salah.. aku harap dya paham apa yang aku terang kat sini.. 

Memang aku ramai kawan.. memang ada yang aku suka.. tapi tak mungkin aku akan kaple ngan depa.. sbb aku masih cari diri aku... aku bukan tolak dya.. cuma aku tak dak jawapan lagi untuk dya.. kalau ada jodoh insyallah aku akan terima dya.. memang betul apa yang dya kata, jodoh takkan mai sendiri kalau tak usaha.. tapi bagi aku awal lgi... masing2 belajar lagi.. biaq la masing2 dah boleh cari diri masing2 , dah boleh pikir secara matang.. dah ada kerja.. dah cukup lengkap suma apa yang Allah suruh.. insyallah benda ni takkan kemana kalau masing2 ikhlas... aku nak owg yang boleh bimbing aku nanty..sbb aku perlu sangat2 owg untuk bimbing aku.. yang boleh jadi imam aku.. yang boleh jaga aku.. yang boleh sayang family aku macam mana dya sayang aku...



Aku harap dya ambik masa untuk pikir n paham apa yang aku rasa sekarang ni.. muhasabah diri.. benda ni bukan benda main2,,, cari apa yang tak cukup lagi dalam diri kita.. penuhkan apa yang perlu dalam diri.. semoga kita dapat petunjuk yang baek.. tenang dalam buat keputusan..semoga kita tak tersalah pilih.. Insyallah :) terima kasih sebab dya selalu ada dengan aku.. bagi aku semangat,, suka cari gaduh ngan aku... hahah ! :') ada ja bila aku sdey bila aku happy,,, bila aku geram.. suma la... aku tak lupa jasa dya .. tapi aku rasa kita patut cari yang mana penting dulu.. n cari diri kita yg sebenar dulu... kalau betul2 ikhlas.. benda ni akan jadi yg terbaek.. Insyallah.. apa yang aku gtaw kat sini sbb aku rasa dulu aku lalai sangat2 sbb cinta.. 



Aku tak salah kan dya.. mungkin salah aku kot..tapi aku selalu cari dya untuk sembang2 ,, aku jarang cari owg2 yang aku suka tuk sembang2...  aku harap kalau aku bukan untuk dya.. semoga Allah bagi dya seowg teman yang lebih baek dari aku.. kalau dya rasa aku ni cuma mainkan perasaan dya , aku harap dya maafkan aku.. :') kalau aku bukan untuk dya.. maknanya aku mmg tak layak untuk dya.. :') Terima kasih Ya Allah sebab bagi aku teman yang sanggup bersabar ngan aku.. semoga Kau bagi kebahagian kat dya suatu ari nnty.. Insyallah Amin :')



*has been written at. 101212, 12.34am.. 

No comments:

Post a Comment

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)