follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Friday, 14 December 2012

Malaysia Vs Thailand



Assalamualaikum..
Update lagi aku malam ni.. hahah ! Malam ni mesti ramai yang cerita pasal bola kan? ok.. sangat tak puas hati.. err=.="" Mula2 tak puas hati sebab thailand tak bagi pemain malaysia guna padang untuk berlatih.. WHAT??!! adesss kecian pulak team kita... ntah kat mana la depa berlatih.. err=.=""

Tadi aku pun tengok Malaysia lawan tadi.. first yg aku nampak.. padang dya...Aku rasa kalo 20 perlawanan orang main kat padang tu.. mau becak padang tu..silap2 dah boleh buat bendang.. cukup bulan ambik ja hasil padi.. senang kan? ahhaha sekali main terkeluar rumput.. adesss=.=""

Ntah la apa yang tak menjadi dekat team Malaysia mlm ni.. aku rasa maybe sebab pengadil dya kot.. bukan rasa dh.. tapi pasti .. ! ahahah ! sungguh tak adil pengadil tu.. pengadil beratkan sebelah thailand saja.. owhh plisss laahhh.. pemain Malaysia dah ramai kena lanyak tadi .. pengadil just wat tak taw ja.. adesss hangat hati aku... kalau thailand yang salah tak nampak pulak... aiyoyo kariwalley ! maybe team malaysia agak goyah sikit sebab ni kot..

Aku rasa thailand macam tengah wat muay thai ja dalam padang tu.. ganasnya.. ! badrol siap kena tolak kepala lagi.. tapi badrol still relax.. bangun n wat tak taw ja.. camtu la pemain yg profesional owg kata... bukan badrol saja yang kena.. Mat Yo pun kena jugak... siap kena gasak ngan 3 orang pemain lagi... sampai terguling2 Mat Yo.. adess... yang paling penting dan paling hebat pengadil tak nampak semua tu.. errr=.="" kecian team Malaysia kena buli.. OH NO !!!! ini tidak adil , tidak adil bg team malaysia !! huhu kalau la diberi keizinan.. izinkan aku nk *dush2 skali dua muka pengadil tu.. huhu

Aku tak puas hati bila Fadhli shas kena kad merah.. adess ! terang2 nampak yang tu bukan salah dya... pemain thailand yang cari pasal dulu... alahai benda kecik ja... tub2 pengadil bagi kad kuning kt pemain thailand n kad merah tuk Fadhli Shas.. OH My !!! siyes tak puas ati... Shafiq Rahim siap slow talk lagi dengan pengadil tu... mintak penjelasan.. sebab terang2 bukan salah Fadhli Shas,,, agak terharu bila Fadhli Shas kuar padang sambil mengalirkan air mata.. huhu.. nampak sangat dya mmg nak team dya menang malam ni.. tpai disebabkan pengadil korea tu... punah semua.. huhu

Malam ni my feveret is Farizal Marlias.. apa2 pun mesti tak puas hati ngan pemain thailand.. aiyoyo... aku tak ley trima bila depa still dok tendang2 bola yang Farizal dok dakap... weyy,, kena muka Farizal kot.. lebam sudah... memang gila la pemain thailand mlm ni... adesss.. nak main pun main la baik2.. tak payah nak tunjuk kuat sangat... huhu kecian Farizal Marlias.. huhu... apa2 pun goodjod Farizal sebab sangguh korban kan muka demi nak selamatkan bola tu dari masok gol.. anda memang patut diberi pujian.. huhu

Malam ni main tweet sampai kena twitlimit... FB pun penuh ngan status.. tapi agak kecewa bila baca status2 orang yang tak reti nak menghargai Malaysia...  kalah atau menang adat bertanding.. relax ar.. tak yah nak kutuk sangat.. aku ada baca status kt FB.. siap kata dya tu bukan layan sangat bola malaysia ni... tengok bola luar negeri lagi best.. bagi dya thailand malam ni main better lagi dari Malaysia... dah tu boleh pulak dya kata team Malaysia ni main lembik.. main macam taik.. pnyerang kaki bangku.. What??!! hang dok kat negara mana la ni cik abg oi... support la sikit... siyes aku tak suka owg yang tak sedaq diri macam ni.. wat malu ja.. hmm bila tanya.. kata anak malaysia.. adess !

Ada jugak yang mempertikaikan penjaga gol.. kononnya kalo apex yang jaga mesty takkan bolos punya gol tu.. cuba pikir yang positif sikit,,, kalo rezeki takdak... mai sepuluh owg jaga pintu gol pun.. kalo dya nk masok.. dya masok jugakk... ades... manusia2.. dah takdak rezeki.. terima ja la.. apa2 pun kita support team Malaysia.. tempat kita duduk.. Alhamdulillah la Malaysia ni pun aman.. takdak nak rusuh2 apa pun.. bersyukur la sikit.. kalau takdak penyokong2 macam kita ni.. macam mana depa nak maju.. patutnya kita rakyat Malaysia tak jatuhkan nama Malaysia... nak p semi final bukan senang.. pikir2 la noo...

Apapun tahniah harimau malaya, ultras malaya.. kalah bermaruah.. tak main cara kotor... tima kasih.. Kalah menang kami always support anda.. :) Selamanya Harimau Malaya... :)




Thursday, 13 December 2012

Surat Untuk Calon Suamiku..

Assalamualaikum..
makin kerap pulak aku update blog.. adesss ! final makin dekat.. study pun baru sikit ni.. acaner? ahhaha ! takpa2 , relax2.. hihi.. bila aku dah terlampau banyak study .. aku mesti akan relax2 sat.. sambil baca buku ni "Ya Allah, Diakah Jodohku.." Eh, buku ni aku dah lama beli taw... cuma malas nak baca ja.. hihi.. beli maw.. baca malas... adoii!


So, semalam.. lepas study.. relax2 sat... buka balik buku ni.. baca dri awal blik.. almaklum la .. lama sangat terbiar buku ni... hahha.. beli dari sem lepas lagi... yang aku tertarik ada satu page tu  "surat untuk calon suamiku " .. sapa yang ada buku ni mesti dah baca habis kan.. hihi ok2.. aku nak shrae n copypaste tentang surat tu...

Surat Untuk Calon Suamiku 

Assalamualaikum..
Kehadapan calon suamiku.. 
Apa khabarnya imanmu hari ini? Sudahkah harimu ini diawali dengan rasa syukur kerana dapat menatap kembali fasa hidup ini ? Sudahkah air wuduk menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang ketika ini sedang engkau gengam ?

Wahai calon suamiku..
Tahukah engkau betapa Allah sangat mencintaiku dengan dahsyatnya ? Di sini aku dilatih untuk menjadi dewasa, agar aku lebih bijak menyinkapi sebuah kehidupan dan sedia mendampinigimu kelak. Meskipun kadang-kala keluh dan putus asa menghampiri, namun kini kurasakan diri ini lebih baik..

Kadang-kala aku tertanya-tanya, mangapa Allah selalu menguji tepat di hatiku. Bahagian terlemah diriku, namun aku tahu jawapannya.. Allah tahu di mana tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingati-NYA, kembali mencintai-NYA. Ujian demi ujian Insya-ALLAH membuat aku menjadi kuat, sehingga ketika kelak kita bertemu, engkau berbangga memiliki aku di hatimu, menemani harimu..

Calon suamiku...
Entah di mana dirimu sekarang. Tetapi aku yakin Allah pun mencintaimu sebagaimana Dia mencintaiku.. Aku yakin Dia kini sedang melatihmu menjadi mujahid yang hebat. hingga kau bangga memilikimu kelak. Apa yang aku harapkan daripadamu adalah kesolehan. Semoga sama halnya dengan dirimu. Kerana apabila kecantikan yang engkau harapkan daripadaku, hanya kesia-siaan yang engkau dapatkan..

Aku masih hauskan ilmu. Namun berbekal ilmu yang ada ketika ini, aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredaan Allah dan dirimu, suamiku..

Wahai calon suamiku..
Ketika aku masih di bawah jagaan ayah dan bondaku, tidak lain doaku agar menjadi anak yang solehah agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat. Namun nanti , setelah menjadi isterimu, aku berhrao menjadi pendamping yang solehah agar kelak di syurga hanya aku yang menjadi bidadarimu, mendampingi dirimu yang soleh :)

Aku ini seorang pencemburu. Tetapi kalau Allah dan Rasulullah lebih engkau cintai daripada aku, aku rela.. Aku harap begiu pula dirimu..

Pernah suatu ketika aku membaca sebuah kisah :- " Aku minta pada Allah setangkai bunga segar , Dia memberiku kaktus berduri. Aku  minta kepada Allah haiwan kecil dan cantik, Dia memberiku ulat bulu. Aku sempat berasa kecewa. Betapa tidak adilnya dunia ini. 

Namun kemudian kaktus itu berbunga indah. Dan ulat pula menjadi kupu2 yang sangat cantik. Itulah Allah , Dia tidak memberi apa yang kita inginkan, tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan.".
Aku yakin engkaulah yang aku perlukan, meski bukan seperti yang aku harapkan..

Calon suamiku yang dirahmati Allah,
Apabila hanya sebuah gubuk menjadi perahu pernikahan kita, tidak akan kunamakan ia gubuk derita. Kerana itulah markas dakwah kita, dan akan menjadi indah ketika kita hiasi dengan cinta dan kasih sayang..

Ketika kelak lahir generasi penerus Islam daripada pernikahan kita, bantu aku mendidiknya dengan harta yang halal, dengan ilmu yang bermanfaat , terutama dengan menanamkan pada diri mereka ketaatan kepada Allah. Bunga akan indah pada waktunya . Ia akan mekar menghiasi taman . Maka kini sedang kepersiapkan diri ini sebaik-baiknya, bersedia menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku.

Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik. Meski bukan umat yang terbaek, tetapi setidaknya menjadi yang terbaek di sisimu kelak..

calon suamiku..
Inilah sekilas harapan yang kuukirkan dalam rangkaian kata. Seperti kata orang, tidak semua yang dirasakan dapat diungkapkan dengan kata2. Itulah yang kuhadapi kini. Kelak bila kita bersama , di situlah engkau akan memahami diriku, semua halnya dengan diriku yang akan belajar memahamimu,.

Hidup ini indah bila engkau selalu hadir di sisiku setiap waktu hingga aku hembuskan nafas yang terakhir,,

Wassalamualaikum... 


Apa yang aku harapkan sama ja apa yang tertulis dalam ni.. aku berharap aku dapat berubah jadi yang terbaek... cuma perlu kesabaran dan masa untuk perbaiki lagi diri.. semoga dia pun macam tu.. Insyallah.. amin.. semoga Allah aturkan yang terbaek untuk kita.. :)

p/s : apa yang jadi adalah ujian Allah.. semoga kita tak berputus asa..semuanya berserah pada ALLAH.. :)



Monday, 10 December 2012

perlunya muhasabah diri..

Assalamualaikum..
Sekarang kita dah nak masok tahun baru kan? mesti time hujung2 tahun ni ramai yang dah set nak wish apa kan?? wish tahun ni dah settle ka belum..?? hahah ! semoga dari tahun ke tahun kita dapat jadi yang terbaek.. tingkatkan lagi muhasabah diri tu okey??

Semakin kita meningkat umur, berubah tahun.. rasanya perlu kot teruskan cari lagi apa yang tak lengkap dalam diri kita ni.. kadang2 bila aku duduk sorang2 .. terpikir jugak.. takkan la aku nak macam ni sampai bila2.. aku perlu berubah untuk diri aku sendiri... bila aku sorang2 aku mesti pikir ,, ala sunyi nya hidup.. tak dak kaple2 macam owg lain.. jeles la konon.. tapi masa tu aku lupa ,,yang selalu ada dengan aku Allah.. aku mengaku kadang2 aku lupa Dia.. aku jugak lupa yang tak pernah tinggal aku adalah keluarga aku sendiri.. kadang2 disebabkan cinta..lupa dah keluarga.. kawan2 pun ntah ke mana..  rasa diri ni bodo.. sebab ikut sangat cinta yang tak halal tu.. selagi belum jadi yang sah .. tak ikut cakap pun tak pa kan..?? aku gtaw apa yang aku rasa ja.. maaf kalau ada yang terasa..

Sekarang bila dah x kaple ngan sapa2 ni.. mungkin Allah saja kosongkan hati aku ni.. sebab nak aku cari diri aku yang sebenar... aku harap aku dapat capai apa yang aku nak.. dan dapat berubah.. pernah dak kita pikir balik.. bila mak ayah kita salahkan diri depa sebab tak didik kita dengan betul...?? pernah rasa bersalah tak? sedangkan depa dah didik kita dengan baek... bagi makan pakai dari kecik sampai la sekarang... kita kadang2 lupa diri.. sesetengah owg sanggup salahkan mak ayah depa sebab salah didik depa.. tapi salahkah kalau kita ambik yang mana baek.. dan perbaiki balik apa yang kita rasa tak betul..tak perlu nk salahkan owg lain.. Insyallah semunya boleh.. semua tu antara maw ngan tak maw ja.. jangan salahkan owg lain sedangkan kita boleh ubah diri kita sendiri... bila aku pikir suma ni.. aku rasa Ya Allah, aku ni pentingkan diri aku saja.. Astagfirullahal`azim..

Sekarang ni bila aku wat sesuatu perkara tu.. mesti lepas tu aku akan pikir balik.. betul ka apa yang aku buat ni.. bagi aku menyesal dengan apa yang kita buat tu penting.. supaya kita taw silap kita kat mana.. harap2 kita tak ulang benda yang sama... Selalu sangat terlintas kat dalam kepala otak aku ni, aku nak berubah.. aku nak sangat berubah.. tapi aku still macam tu jugak..Masyallah,mudahnya aku kena pengaruh ngan setan2 .. Astagfirullahal`azim... aku sentiasa ada kesedaran tapi kadang2 aku tak pernah buat pon.. hmm.. apa nak jadi dengan aku ni...  semoga Allah tak tutup pintu hati aku.. Amin

Pernah tak kita pikir ,,, ?? bila nanti kita dh jadi milik owg yang sah.. takkan kita still nak macam ni.. bila owg tanya.. nak pasangan yang macam mana.. bukan main lagi kita.. nak pasangan yang baek akhlak dya... yang beragama ( sekurang2 nya tak tinggal solat ) .. yang pandai jaga diri kita.. boleh bimbing kita .. tapi kita tak pernah pun nak usaha sendiri,, nak memperbaiki akhlak kita.. perbaiki solat kita.. suma la.. kita mau yang elok2 ja.. termasok la aku.. sapa maw yang tak elok kan.. tapi kadang2 kita lupa.. kita kena perbaiki dulu diri kita sebelum kita memilih apa yang terbaik untuk kita...jangan la kita terlalu banyak persoalankan apa yang Allah dah atur untuk kita.. sedangkan kita sendiri tak berusaha.. aku pun sama ja dulu.. asyik2 tanya.. kenapa la ni jadi mcm ni.. kenapa msty macam ni.. kalau boleh nak sempurna suma.. tak pernah pikir apa pon.. 

Apa yang aku gtaw kat sini.. adalah apa yang aku rasa sekarang.. maaf lah kalau ada yang terasa.. semuanya berkaitan dengan diri aku n apa yang aku rasa.. sbb tu la aku nak share ngan hampa.. pernah dak kadang2 hampa terpikir apa yang aku cerita kat sini.. ?? cuma kita ja kadang2 tak sedar.. sentiasa nak jadi yang perfect... tapi hampeh ja.. sama la diri aku pun.. okey.. sekarang kita mula dari bawah.. kita berubah secara perlahan2.. Insyallah dengan izin Dia kita mampu berubah sama2.. Aku mintak maaf kalau ada yang tersinggung.. apa yang aku gtaw ni adalah berakiatan ngan diri aku jugak.. sama2 la kita muhasabah diri kita..
semoga kita jadi insan yang terpilih untunk berubah.. :) Insyallah... :)




*has been written at 101212 , 10.43am 



perasaan .. =.="

Assalamualaikum, lama tak masok sini.. nak buat luahan jap boleh dekat sini?,, aku pun tak taw apa yang aku rasa sekarang..aku nak luah dekat owg aku rasa payah sangat2 , tambah2 kalau aku bercakap ngan owg.. mesti aku takkan ada jawapan punya kalau depa tanya apa2... so aku luah kat sini ja.. hmm..

Antara kaple ngan single,?? aku pun tak taw nak pilih yang mana.. aku mmg single pun.. aku taw ada owg tunggu aku.. aku bukan nak jual mahal ka pa.. tapi aku ni lebih banyak berpikir sbb kenangan lama aku ngan ex aku buatkan aku lebih banyak berpikir sekarang.. dulu aku kaple nak dekat 2 tahun lebih. sayang mati la konon.. tapi hampeh ja rasa.. sampai sekarang aku baru boleh nak lupa dya.. dah setahun lebih aku baru boleh nak lupa dya pelan2.. banyak yang aku belajar dari apa yang aku nampak n apa yang aku rasa skrg ni...



Aku pikir2 balik selama 2 tahun lebih aku kaple dulu macam takdak apa manfaat pun bagi aku.. main dengan perasaan sendiri... buang masa,, buang duit.. tak fokus dalam belajar....... disebabkan cinta. !! sungguh bodo kalau aku pikir2 balik... cinta tu cinta monyet ja pun tapi bagi kami cinta tu mcm nak sampai ke ujung nyawa.. kononnya.. ** selama aku tak kaple ngan sapa2 ni.. aku banyak habiskan masa aku ngan kawan2 aku.. beruntung sangat dapat kawan yang betul2 paham aku n jaga aku.. :')

Aku ambik masa untuk aku berubah, aku nak jadi yang terbaek.. wlwpun aku mula secara pelan2 ja.. dulu masa kaple aku rasa macam aku hanyut sangat2 tp takdak la sampai melampaui batas.. aku nak owg yang boleh jaga aku.. boleh bimbing aku.. aku tak rasa yang dulu boleh bimbing aku.. aku taw aku ni tak la bagus sangat.. sembahyang pun kadang2 tak penuh.. *jujur ni.. sekurangnya2 mesti ada owg bimbing aku supaya aku tak lupa suma tu.. sekurang2nya ada owg support aku , bagi semangat tuk aku belajar.. aku tak maw jadi macam dulu.. aku dah letih jaga perasaan owg.. sampai pelajaran aku ntah ke mana.. bodo kan?! 




Aku cukup takot kalau aku kaple time belajar ni.. aku takot aku tak boleh nak fokus.. aku dah besa kena.. dan aku tak maw benda ni berulang.. kalau boleh biaq la lepas belajar.. sekurang2 nya time tu dah ada keja.. dah boleh pikir masak2 apa yang patut wat.. aku dah nak dekat last sem dah.. dah tak lama dah nak habis.. buat owg yang tunggu aku dari dulu sampai sekarang... aku nak mintak maaf sangat2 sebab sekarang bukan masanya.. aku kena banyak belajar lagi tentang hidup.. kalau boleh biaq kita masing2 dah keja ataupun dah habis belajar kita pikir lain pasal ni.. mungkin dya akan pikir, ala benda ni suma owg dah penah rasa n anggap aku ni wat terok ja.. tapi lain apa yang aku pikir.. cuba ambik masa dan pikir masa depan..

Aku nak dia taw yang sekarang ni aku sedang ubah diri aku.. tengah muhasabah diri aku,, aku tak maw jadi macam dulu.. kalau aku tak boleh nak perbaiki diri aku, macam mana dya nak jaga aku nanti.. kaple lama2 pun tak elok sangat... aku dah rasa macam dulu aku dah banyak dosa sangat2 .. biaq aku cari dulu diri aku.. betul aku nak berubah..! wlwpun aku tak boleh nak ubah sekaligus sekurang2nya aku berubah sikit2.. aku nak cari balik apa yang aku abai dulu..masing2 ada tanggungjawab yang besar.. tapi benda yang kecik jugak kita pikir... biaq la apa yang aku wat ni boleh wat aku jadi tenang.. boleh pikir yang mana betul n yang mana salah.. aku harap dya paham apa yang aku terang kat sini.. 

Memang aku ramai kawan.. memang ada yang aku suka.. tapi tak mungkin aku akan kaple ngan depa.. sbb aku masih cari diri aku... aku bukan tolak dya.. cuma aku tak dak jawapan lagi untuk dya.. kalau ada jodoh insyallah aku akan terima dya.. memang betul apa yang dya kata, jodoh takkan mai sendiri kalau tak usaha.. tapi bagi aku awal lgi... masing2 belajar lagi.. biaq la masing2 dah boleh cari diri masing2 , dah boleh pikir secara matang.. dah ada kerja.. dah cukup lengkap suma apa yang Allah suruh.. insyallah benda ni takkan kemana kalau masing2 ikhlas... aku nak owg yang boleh bimbing aku nanty..sbb aku perlu sangat2 owg untuk bimbing aku.. yang boleh jadi imam aku.. yang boleh jaga aku.. yang boleh sayang family aku macam mana dya sayang aku...



Aku harap dya ambik masa untuk pikir n paham apa yang aku rasa sekarang ni.. muhasabah diri.. benda ni bukan benda main2,,, cari apa yang tak cukup lagi dalam diri kita.. penuhkan apa yang perlu dalam diri.. semoga kita dapat petunjuk yang baek.. tenang dalam buat keputusan..semoga kita tak tersalah pilih.. Insyallah :) terima kasih sebab dya selalu ada dengan aku.. bagi aku semangat,, suka cari gaduh ngan aku... hahah ! :') ada ja bila aku sdey bila aku happy,,, bila aku geram.. suma la... aku tak lupa jasa dya .. tapi aku rasa kita patut cari yang mana penting dulu.. n cari diri kita yg sebenar dulu... kalau betul2 ikhlas.. benda ni akan jadi yg terbaek.. Insyallah.. apa yang aku gtaw kat sini sbb aku rasa dulu aku lalai sangat2 sbb cinta.. 



Aku tak salah kan dya.. mungkin salah aku kot..tapi aku selalu cari dya untuk sembang2 ,, aku jarang cari owg2 yang aku suka tuk sembang2...  aku harap kalau aku bukan untuk dya.. semoga Allah bagi dya seowg teman yang lebih baek dari aku.. kalau dya rasa aku ni cuma mainkan perasaan dya , aku harap dya maafkan aku.. :') kalau aku bukan untuk dya.. maknanya aku mmg tak layak untuk dya.. :') Terima kasih Ya Allah sebab bagi aku teman yang sanggup bersabar ngan aku.. semoga Kau bagi kebahagian kat dya suatu ari nnty.. Insyallah Amin :')



*has been written at. 101212, 12.34am..