follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Sunday, 17 March 2013

Allah masih bagi peluang.. :)


Assalamualaikum semua..
Kali ni entry agak tacing2 sikit.. tapi tak dak la sampai nk meraung bagai.. nak share sikit apa yang patut... mesti ramai yang tak taw apa yang sebenarnya terjadi kat hidup kita... dan setiap kali ditimpa masalah , kita masih lagi boleh bertahan.. bertahan sebab apa? sebab Allah ... =)

Ambik masa sejenak , pikir balik.. apa yang kita dapat sepanjang kita hidup kat dunia ni.. apa yang kita tempuh selama ni... Kadang2 terpikir.. Astagfirullahala'zim, apa yang aku buat selama ini.. ada tercatit di dalam nota malaikat kiri @ kanan..? semua pernah wat silap...tak ada manusia yang sempurna melainkan ALLAH.. Dia yang menciptakan langit dan bumi.. Dia yang menciptakan Adam dan Hawa dan sekalian makhluk ...

Pernah tak kita rasa, disaat kita betul2 putus asa,,, kita rasa macam dunia ni tak adil.. tak adil bagi kita sedangkan kita tengok orang lain senang dan lebih bahagia dari kita...Allah bagi kita senang sebab Allah nak kita hargai apa pemberian Dia.. Kita tengok orang lain senang kt dunia.. tu pun termasuk dalam salah satu ujian dari Allah... Senang didunia tapi di akhirat? Insyallah kalau kita tak lupa Dia.. kita akan jadi seorang yang bukan saja senang didunia tapi di akhirat...

Dugaan yang Allah bagi pada setiap umatNya tak sama..setiap yang berlaku ada hikmahnya.. kita semua pernah rasa susah rasa senang... rasa bahagia rasa derita.. Allah takkan duga seseorang tu lebih dari kemampuan setiap umatNya.. sebab tu Allah jadikan pelangi selepas hujan.. bila kita dirundung duka.. Allah akan hadiahkan kita sesuatu yang indah.. sesuatu yang tak pernah kita mintak pon dari Dia... terima kasih Ya Allah =)

Tapi kenapa kita selalu lupa Allah.. kita alpa dengan dunia... tapi Allah still bagi kita rezeki yang tak putus2 kat kita.. betapa sayangnya Allah kat kita kan... walau sejahat mana pun kita sekeji dan sehina mana pon kita.. Allah masih lagi bukakan pintu taubat dekat kita..."Allah akan sentiasa membuka pintu taubat untuk kita selagi nyawa kita belum sampai ke halqum" ,, Subhanallah...

Aku harap aku dapat perbaiki diri aku, sempurna dengan solat 5 waktu ku,, dan tak terjebak dengan apa saja yang dilarang Allah.. Aku tak sempurna.. tapi aku cuba perbaiki... semoga Allah buka pinta hati kita supaya kita tak menyimpang jauh dari Dia... Allah sentiasa bagi peluang untuk umatNya kembali kepadaNya.. aminn...


#Hawa.Aqilia =)


1 comment:

  1. Allah berikan kesusahan dan dugaan kerna nak kita ingat pada Dia, Allah berikan kita kesenangan dan kebahgian pon kerna nak kita ingat pada Dia... kita hidop ats dunia pown kerna Allah Taala...

    ReplyDelete

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)