follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Wednesday, 20 March 2013

Apa yang aku pakai untuk muka ?



Assalamualaikum hye hye selamat malam.. :)
hari ni aku nak share sikit apa yang aku pakai kat muka aku ni,,, untuk pengetahuan ahkak2 ahdik2 sekalian, aku bukan seorang yang penggemar memakai produk yang mahal2 **kecuali terdehsakkkk sangettts ~~ untung bakal suami aku nanti.. tak payah nak beli produk mahal2 untuk aku.. hahah ~~tapi sekali sekala mesti kena mintak jugakk.. hahahx ~ 

Aku juga bukan seorang yang pandai sangat makeup.. sebab tu aku selalu ambik langkah mudah dengan hanya memakai eyeliner n maskara saja... <-- benda wajib aku akan buat bila keluar ! =) aku simple2 ja.. tapi sekarang apa yang penting untuk muka aku adalah pelembap ( moisturizer )... penting2x!!! sebab kulit muka aku macam kering sikit.. so, aku terpaksa cari pelembap untuk bagi ok balik kulit muka aku ni...

Penah sekali kulit muka aku jadi mengelupas.. terok kot ! =( so aku terpaksa beli produk yang mahal sikit.. kecik pulak tu.. rm25  hahahhaah ! bagi aku , tu dah mahal ! tapi puas hati la mahal2 pun.. dia berkesan n bagi kulit aku jadi macam biasa balik.. aku pakai dengan berhati2 kot **pakai sikit2.. jimattt~~~ ahhaah ! 




Benda alah ni la yang aku pakai masa kulit aku mengelupas teruk hari tuh ! beli kat pahmasi~~ kat mana2 pun ada ni.. so bagi sesiapa yang ada masalah macam aku.. produk ni boleh membantu.. dia boleh men-neutral kan balik kulit muka kita...dan jugak bagi melembapkan kulit kita ~aiseyy macam jual produk pulaksss =) tapi siyes produk ni bagus walaupun agak mahal.. tapi standard la jenama2 macam ni... sesiapa yang rasa nak bagi kulit cantek duit berkepok2.. boleh try ini produk...

Disebabkan clinelle yang aku pakai ni tinggal ciput  ja lagi.. aku cari pelembap lain pulak.. no! no! bukan habis madu sepah dibuang.. aku simpan walaupun ada sikit lagi.. hahah ! simpan untuk time emergency **time muka mengelupas jekksss aku pakai~ So sekarang aku pakai hazeline pulak.. ha hazeline ni bagus jugak.. dia unutk melembap kan kulit kita.. tadi untuk melembap n mengelupas kan? ha ni untuk melembap dan bagi kulit kita licin la.. katanyaaaaaa~~ selama aku pakai ok la.. sebab dia lembut n memang bagi lembap kulit.. yang paling best bila pakai hazeline ni.. tak payah pakai krim pun takpa.. just sapu bedak ja.. **lagi sep la krim aku ! hahahah~



semua pic pinjam dari cik google ja... :)



Pelembap hazeline ni ada dua jenis... satu yang warna hijau, n satu lagi warna kuning... yang aku pakai warna kuning... so sapa2 yang rasa nak putih sikit tu boleh la ambik yang warna hijau.. kalau nak yang biasa2 ja boleh ambik yang kuning macam yang aku pakai.. harga dia pun tak mahal mana.. yang besar baru rm10 hengget lebih.. yang kecik rm7 hengget lebih kot.. *jimat kan? aku suka jimat2 ni tapi tahan lama.. =)
hazeline ni wangi sangat2 ... pakai ni tehempek bedak sikit dah boleh keluar jejalan berjemaah dengan kak minah, kak siti n cikgu sebelah umah... *haiipp! =) 

Sapa2 yang rasa nak jimat *yang sepesis dengan aku ni ,,  boleh ambik ni.. hazeline ni sebenarnya bagus sangat tuk kulit.. pakai 2 kali sehari... dok umah pun boleh pakai... paling best pakai lepas cuci muka... ok selamat mencuba... =) *annyeong =)


* dah baca? ada apa2 nak tanya? nk komen ? silakan =)




#Hawa.Aqilia =)




No comments:

Post a Comment

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)