follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Tuesday, 26 March 2013

Cukup Sempurna kah?


Assalamualaikum semua.. hye hye selamat malam.
Malam ni teringin nak hupdate pasal diri *ala2 jodoh gituuu... hahah ! mana ada nak kawen lagi... diri masih tak lengkap lagi tuk jadi seorang isteri yg sempurna buat seorang suami... masih kurang ilmu agama.. kena banyak perbaiki diri lagi... hmm.. masih kurang ilmu rumahtangga...~~masak tak terer lagi nih hihih ! dah macam mana nak kawen kalo semua tak cukup lagi.. cer kaborr kan kat teman ni ha  =)

Bila sampai satu fasa hidup yang lebih ke arah masa depan.. mesti semua akan pikir nak kawen *mcm aku ni.. pkir nk kawen. ahahah~~ *bluerkk tapi masih ragu2.. kalau la nanti ada calon2 yang tiba2 ajak kawen camna ?*angan2 hampeh <--- )  Macam aku kata tadi..ragu2 sebab masih kurang ilmu agama dan ilmu2 yg berkaitan dengan hidup.. nak cari pasangan couple memang berlambak dok ada... *pilih ja mana maw... ~:X  tapi nak cari calon suami tu yang susah.. huhu kenapa susah? sebab nak cari seseorang yang boleh bimbing kita kena la pandai cari kan...  hmm tak mintak yang betul2 sempurna... *tak mintak ustaz, pendakwah atau apa2 ja.. yang penting dia mampu bimbing aku .. nak masok syurga sama2.. *impian aku !



Tak salah kan nak pasang angan2 nak seorang suami yang baek, yg beragama.. *janji penuh 5 waktu ! Aku tak kesah sangat tentang masa silam seseorang tu... pas is past.. macam la aku ni tak dak masa silam... apa yang aku nak.. kenal diri seseorang tu yg sekarang... tak kesah la dulu dia teruk mana pon...*mat rempit ka.. mat beskal ka ~~ tapi kalau hati dia terbuka tuk berubah.. Insyallah Allah akan bagi petunjuk yang betul ...

Yang aku risau diri aku,, boleh kah aku jadi seorang yang  terbaek tuk suami aku nanti.. *cewaaahhh ayat ! x ley blah okey ! hahaha susah nak cari orang yang betul2 boleh terima kelemahan dan kekurangan kita... kadang2 orang suka kita mybe sebab lain.. tapi bila dia taw kita da kekurangan sikit terus reject ~aiyakk ! ada ka orang macam ni? mana la taw kan kot2 ada... apa boleh buat... apa2 pun aku rasa, aku kena perbaiki apa yang kurang dalam diri aku...* penting ! biaq la orang nak kata apa pon.. !! lepas tu baru pikir kawen ..*eh2 tiba2 ja hahaha !

Kadang2 stalker2 ex2 depa..( orang yang nak kawan ngan aku ) jeles pulak aku negokk.. huhu segak sangat2.. aku apa ada? tapi aku tetap nak pilih jadi diri sendiri.. takkan la nak jadi orang lain pulak kan.. huhu tapi kadang2 ada jugak terpikir... tipu la kalau aku tak terpikir kan pasal ni.. hmm aku tak mampu nak jadi macam ex2 depa.. huhu *rendah diri.. pang kang !! perfect la bagi aku... untung la sapa dapat ... tapi tak pa la... apa da hal~~ kalau kata tak suka tak pa.. yang penting jangan sesekali jadi orang lain.. Aisshhhh apa aku ni.. bandingkan diri sendiri dengan orang lain.. tak patut tak patut !" tak pa hawa.. kalau betul2 nanti ada jodoh hang.. hang jangan risau.. baik buruk hang dia akan terima... Allah dah aturkan yang terbaek dah wat hang ,, yang penting muhasabah diri.. dan teruskan ber istiqomah.. ! tu yang penting.. :)" ( moral support tuk diri sendiri ) =) 





Serah hati kat Allah.. Mintak petunjuk dekat Allah.. Insyallah.. akan ada yang terbaek tuk kita... semoga apa yang kita cari.. Allah akan akan kirimkan yg sebaek2 nya tuk kita.. Yang penting jangan lupa Allah :)



#Hawa.Aqilia =)


3 comments:

  1. sungguh, yg penting 5 waktu kerna tu tiang agama, xckop yg tu maka retaklah agama and imam seseorg tu.. mencari seorang imam yg bole menerima anda sebagai seorang makmum didunia dan sebagai seorang bidadari utknya di akhirat kelak... cinta mean terima kekurangan and kelemahan.. bila dua insan yg serba kekurangan bersatu, kedua2nya menjadi sempurna antara satu sama laen... moga anda jumpa hati anda yg separuh lagi yaw...(:

    ReplyDelete
  2. amin... xpyah thanx2.. xdak barang yg nak diberi utk kmi terima thanx tu...;)

    ReplyDelete

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)