follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Sunday, 24 March 2013

Kenangan mengusik jiwa : Zaman sekolah rendah =)







Assalamualaikum semua.. heeeelooooo !!
Dah berapa hari dah tak update .. al maklum mak.. sebuk la kata khennn... haha tiba2 pulak teringat zaman sekolah rendah dulu...*flashback~~ bila di ingat2 balik.. adess lawak jugak noh.. hhahhah *guling2~~

Dulu masa sekolah rendah merata aku sekolah.. 3 sekolah tak silap aku... darjah 1-2 sekolah lain.. *tapi tuang kelasss selalu.. pemalas la kata kannn~~ hhaha :) masa tu tak selalu aku p kelas... asyik nak ikut abah balik ja kalau abah antar p sekolah.. **meraung time tu tak maw p sekolahh ~~ tapi mak aku cerdik.. kebetulan ada cekgu yang duduk 1 taman ngan aku.. apa da halll~~ mak aku antar aku p umah cekgu tu pagi2 ... so.. aku kena ikut ja la..cekgu tu nk tumpangkan aku.. ~nak aku p sekolah punya pasal~~ haha ! bertahan agak lama jugak la time tu... p sekolah ngan cekgu.. sampai sekolah cekgu aku turun dengan bangganya.. **macam aku anak cekgu pulak... puii ! hahah berangan tak sudahh ~~

Lepas tu darjah 3, aku kena tukar sekolah lain pulak.. ntah kenapa ntah time tu kena tukar... aku pun dah lupa... sekolah rendah aku semua tak jauh sangat dari umah aku.. mula2 masok sekolah tu memang rajin.. *anak sapa la tuhhh ! aku ni memang cukup liat gila nak p sekolah.. * sampai kena rotan ngan mak.. sob~sob~ !!  (tu makan dieeerr) aku dapat kelas hujuuungggggg sekaliiiiiii~~ **nun jauh di tempat jin bertendang,, hahah ! kelas last sekali pulak tu.. kelas budak buas...*selamat aku baik hikhikhik! mula2 masok tu cekgu ingat aku ni lekeh2 ka hah ! aku credik taw,,*bangga gila pmpuan ni (mohontampaqlaju2) .. cekgu2 yang mana mengajar aku selalu malas nak ambik taw sangat pasal aku.. depa ingat aku jarang p sekolah aku ni tak reti apa kot.. hihiihik.. setiap kali periksa.. muka aku mesti dapat no.3 kot ranking dalam kelas tu.. *no.3 ja yg ong masa tu ahhah ! cekgu terkejut kot.. haha aku belajar ok.. kedatangan tak ok.. haha tapi setahun ja aku kat sekolah tu...

Darjah 4-6 aku sekolah kat taman aku.. sebelah taman ja.. sebab pindah? sebab sekolah tu baru siap.. budak2 yang sama tahun ngan aku la p rasmi sekolah tu dlu.. hihihik! yang mana sekolah sama ngan aku masa darjah 3 n duduk dekat taman aku semua kena transfer ke sekolah baru ni... **besst wokk sekolah baru.. tapi aku tetap macam tu jugak.. ahhah ! masuk ja kelas memang bau simen lagi la.. haha mak aku antar sampai dalam kelas... cekgu time tu pun nak marah.. ceh ! mak aku nak antar buku jerr ponnnss...

Paling best sekolah ni la.. ingat lagi masa mula2 masuk darjah 4.. meja rapat2... satu baris 3 owg tak silap aku.. cewahh... *kemain aku masa tu dapat duduk sebelah budak laki.. mmbe aku ! membe2 laki aku masa ni semua comey2... *budak2 la katakan ~  hahah ! aku ingat lagi.. dulu aku selalu kawan dengan azmin n syafizan.. dulu aku selalu pinjam buku math syafizan... sebab ada keja yang aku tak buat bagi habis..*pemalas! syafizan mas tu pengawas.. tapi dya baik.. sebab dya rajin bagi aku tiru dya.. haha aku selalu usik dya , syafizan ni putih gila.. kalau dya marah or malu .. muka dya mesti merah.. hahha sian dya.. Sekarang setelah berapa tahun tak jumpa.. kami jumpa balik dekat FB.. hahha mula la cerita pasal dulu2 ... best jugak ek kenangan lama2..  hahha ~~ok ,, nnti aku cerita pasal sekolah menengah pulak okey... hihi bye2,,



#Hawa.Aqilia =)


No comments:

Post a Comment

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)