follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Sunday, 21 July 2013

Cinta.. Rupa ? Umur @ Harta ?





Assalamualaikum semua.. selamat pagi..:)
Sekarang ni pi mana2 pun tetap akan ada orang bercakap pasal cinta.. tak kisah la dari member2 atau orang lain.. benda ni memang selalu sangat dengan kita...
Meh kita buka satu isu pasal cinta ni sikit.. kadang2 tak paham kenapa orang selalu tak boleh berfikiran terbuka sikit pasal ni..maksud berfikiran terbuka kat sini tak lah sampai terbuka sangat fikiran tu sampai nak menghalalkan apa yang haram.. membolehkan apa yang tak boleh... no ! no ! no ! bukan macam tu maksud aku k... Maksud aku zaman sekarang kadang2 kita ni terlampau suka sangat mengambil tahu hal orang.. samaada aku atau hampa,, aku rasa sama ja kita ni.. kadang2 suka terlebih ambik tahu hal orang.. betul ke dop? tak yah tipu la kalau kata tak tu... :) manusiaaa sayang oiiii... 


Bila Kita tengok orang yang bercinta kan.. mesti kita tengok pada rupa depa.. benda yang penting yang akan kita nampak dulu, rupa lah kan..,, betul tak ? tengok awek cantekkk , tapi pakwe agak kurengg sikit la.,, mesti akan ada mulut2 yang kata. "ish, tak sesuai la depa tu.. " kadang2 tengok pakwe segak lebih dari awek .. tetap orang akan kata macam tu.. tapi nak wat macam mana.. mungkin tu jodoh depa.. sapa yang taw kan.. Sapa yang tak maw, muka elok , segak ... Aku pun maw kalau macam tu.. kebanyakkannya mesti macam tu.. tapi kalau dah jodoh.. dya tak segak or ensem dya tetap nampak elok kat mata kita.. kan? 


Tapi rupa pun boleh menipu jugak.. tak semestinya yang muka tak ensem, tak segak tu tak baik... kadang2 yang macam ni lebih baik...tapi tak semua la... so don't judge a book by it's cover... Jangan terlampau percaya dekat muka yang segak,, yang ensem ... yang tu belum tentu boleh wat kita bahagia... terpedaya dengan rupa nanti kita yang merana.. memang kita nampak dya "perfect" sangat tapi hakikatnya kita tak taw apa yang akan jadi ke masa depan nanti.. so berhati2... kalau dapat yang baik, dan ada pakej sekali ngan ensem / cantek.. tu semua Allah bagi... :)


Cinta dengan orang yang lebih tua / muda dari kita.. ? tua tu bukan maksud peringkat ayah2 atau atuk2 k... hehhe Tak kisah la dya tua ka muda,,, yang penting dya ada tanggungkawab,, yang kita nak , yang betul2 boleh jaga kita.. boleh bimbing kita.. simple kan? kalau kahwin dengan orang muda tu tak salah.. asalkan dya ada tanggungjawab... kalau dya tak boleh nak bimbing kita, mybe kita boleh tolong bimbing dya.. Insyaallah lama2 nanti dya akan jadi seorang yang matang dan bertanggungjawab..semuanya boleh dipupuk.. abaikan apa yang orang nak kata... sedangkan kita kahwin muda pun orang kata, ni kan kahwin dengan orang yang tua dari kita... bagi yang kahwin muda tu.. atototo sweet sangat hampa... i like ! :)


Ada pulak yang nak kat seseorang tu disebabkan harta... adoila.. still ada lagi orang macam tu sekarang.. kalau tak dekat tv x tunjuk la... *pengaruh drama tv hehhe .. aku pelik la.. apa yang yang orang sibuk sangat nak kejar harta orang... sedangkan kita boleh cari harta kita sendiri.. tak payah nak kikis harta orang... lagi berkat kalau harta sendiri kan.. ada yang kahwin dengan anak oarang kaya.. kononnya boleh hidup senang.. aku kadang2 ada jugak pikiq macam tu.nak jugak macam tu.... tapi kita tak taw apa yang Allah dah atur untuk kita...jangan cari yang banyak harta sangat.. silap2 dya tinggal kita pi cari orang lain.. sebab harta dya banyak.. ikut suka dya la nak wat apa pun.. so sekarang ni.. lebih baik kita cari lelaki yang rajin.. rajin berkerja.. rajin sembahyang ,, kan elok macam tu... kalau dya rajin bekerja.. dah tentu2 dya boleh jamin masa depan kita kan.. tak kaya takpa.. janji dya boleh bertanggungjawab bila dah kahwin nanti.. ye dop? Tak yah sangat la kejar harta yang bukan milik kita.. yang kita nak cari sekarang bahagia dunia dan akhirat... kepada yang nak sangat kahwin dengan harta orang bkn dengan orang dia tu tak payah la.. pikir bagi habis dulu noh... selamat beramal... peace :)






2 comments:

  1. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 161
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)