follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Tuesday, 26 March 2013

Cukup Sempurna kah?


Assalamualaikum semua.. hye hye selamat malam.
Malam ni teringin nak hupdate pasal diri *ala2 jodoh gituuu... hahah ! mana ada nak kawen lagi... diri masih tak lengkap lagi tuk jadi seorang isteri yg sempurna buat seorang suami... masih kurang ilmu agama.. kena banyak perbaiki diri lagi... hmm.. masih kurang ilmu rumahtangga...~~masak tak terer lagi nih hihih ! dah macam mana nak kawen kalo semua tak cukup lagi.. cer kaborr kan kat teman ni ha  =)

Bila sampai satu fasa hidup yang lebih ke arah masa depan.. mesti semua akan pikir nak kawen *mcm aku ni.. pkir nk kawen. ahahah~~ *bluerkk tapi masih ragu2.. kalau la nanti ada calon2 yang tiba2 ajak kawen camna ?*angan2 hampeh <--- )  Macam aku kata tadi..ragu2 sebab masih kurang ilmu agama dan ilmu2 yg berkaitan dengan hidup.. nak cari pasangan couple memang berlambak dok ada... *pilih ja mana maw... ~:X  tapi nak cari calon suami tu yang susah.. huhu kenapa susah? sebab nak cari seseorang yang boleh bimbing kita kena la pandai cari kan...  hmm tak mintak yang betul2 sempurna... *tak mintak ustaz, pendakwah atau apa2 ja.. yang penting dia mampu bimbing aku .. nak masok syurga sama2.. *impian aku !



Tak salah kan nak pasang angan2 nak seorang suami yang baek, yg beragama.. *janji penuh 5 waktu ! Aku tak kesah sangat tentang masa silam seseorang tu... pas is past.. macam la aku ni tak dak masa silam... apa yang aku nak.. kenal diri seseorang tu yg sekarang... tak kesah la dulu dia teruk mana pon...*mat rempit ka.. mat beskal ka ~~ tapi kalau hati dia terbuka tuk berubah.. Insyallah Allah akan bagi petunjuk yang betul ...

Yang aku risau diri aku,, boleh kah aku jadi seorang yang  terbaek tuk suami aku nanti.. *cewaaahhh ayat ! x ley blah okey ! hahaha susah nak cari orang yang betul2 boleh terima kelemahan dan kekurangan kita... kadang2 orang suka kita mybe sebab lain.. tapi bila dia taw kita da kekurangan sikit terus reject ~aiyakk ! ada ka orang macam ni? mana la taw kan kot2 ada... apa boleh buat... apa2 pun aku rasa, aku kena perbaiki apa yang kurang dalam diri aku...* penting ! biaq la orang nak kata apa pon.. !! lepas tu baru pikir kawen ..*eh2 tiba2 ja hahaha !

Kadang2 stalker2 ex2 depa..( orang yang nak kawan ngan aku ) jeles pulak aku negokk.. huhu segak sangat2.. aku apa ada? tapi aku tetap nak pilih jadi diri sendiri.. takkan la nak jadi orang lain pulak kan.. huhu tapi kadang2 ada jugak terpikir... tipu la kalau aku tak terpikir kan pasal ni.. hmm aku tak mampu nak jadi macam ex2 depa.. huhu *rendah diri.. pang kang !! perfect la bagi aku... untung la sapa dapat ... tapi tak pa la... apa da hal~~ kalau kata tak suka tak pa.. yang penting jangan sesekali jadi orang lain.. Aisshhhh apa aku ni.. bandingkan diri sendiri dengan orang lain.. tak patut tak patut !" tak pa hawa.. kalau betul2 nanti ada jodoh hang.. hang jangan risau.. baik buruk hang dia akan terima... Allah dah aturkan yang terbaek dah wat hang ,, yang penting muhasabah diri.. dan teruskan ber istiqomah.. ! tu yang penting.. :)" ( moral support tuk diri sendiri ) =) 





Serah hati kat Allah.. Mintak petunjuk dekat Allah.. Insyallah.. akan ada yang terbaek tuk kita... semoga apa yang kita cari.. Allah akan akan kirimkan yg sebaek2 nya tuk kita.. Yang penting jangan lupa Allah :)



#Hawa.Aqilia =)


Monday, 25 March 2013

Lirik lagu Noktah - Hazama



Noktah - Hazama

Telah ku lalui..
Telah ku lukai..
Dibuai mimpi-mimpi mengasyikkan inderaku..
Semua yang sempurna..
Hanyalah di mata...
Tangisan yang berbisik...
Ku sendiri...

Izinkan diriku..
Lenyapkan segala...
Namun ku tak terdaya melupakan segalanya...
Kini ku sendiri hilang segala cinta..
Sebuah realiti bernoktah di sini...

Semua yang sempurna..
Hanyalah di mata..
Dibuai mimpi-mimpi mengasyikkan inderaku....

Izinkan diriku..
Lenyapkan segala...
Namun ku tak terdaya melupakan segalanya...
Kini ku sendiri hilang segala cinta..
Sebuah realiti bernoktah di sini... (ulangx2)





#Hawa.Aqilia =)


Sunday, 24 March 2013

Kenangan mengusik jiwa : Zaman sekolah rendah =)







Assalamualaikum semua.. heeeelooooo !!
Dah berapa hari dah tak update .. al maklum mak.. sebuk la kata khennn... haha tiba2 pulak teringat zaman sekolah rendah dulu...*flashback~~ bila di ingat2 balik.. adess lawak jugak noh.. hhahhah *guling2~~

Dulu masa sekolah rendah merata aku sekolah.. 3 sekolah tak silap aku... darjah 1-2 sekolah lain.. *tapi tuang kelasss selalu.. pemalas la kata kannn~~ hhaha :) masa tu tak selalu aku p kelas... asyik nak ikut abah balik ja kalau abah antar p sekolah.. **meraung time tu tak maw p sekolahh ~~ tapi mak aku cerdik.. kebetulan ada cekgu yang duduk 1 taman ngan aku.. apa da halll~~ mak aku antar aku p umah cekgu tu pagi2 ... so.. aku kena ikut ja la..cekgu tu nk tumpangkan aku.. ~nak aku p sekolah punya pasal~~ haha ! bertahan agak lama jugak la time tu... p sekolah ngan cekgu.. sampai sekolah cekgu aku turun dengan bangganya.. **macam aku anak cekgu pulak... puii ! hahah berangan tak sudahh ~~

Lepas tu darjah 3, aku kena tukar sekolah lain pulak.. ntah kenapa ntah time tu kena tukar... aku pun dah lupa... sekolah rendah aku semua tak jauh sangat dari umah aku.. mula2 masok sekolah tu memang rajin.. *anak sapa la tuhhh ! aku ni memang cukup liat gila nak p sekolah.. * sampai kena rotan ngan mak.. sob~sob~ !!  (tu makan dieeerr) aku dapat kelas hujuuungggggg sekaliiiiiii~~ **nun jauh di tempat jin bertendang,, hahah ! kelas last sekali pulak tu.. kelas budak buas...*selamat aku baik hikhikhik! mula2 masok tu cekgu ingat aku ni lekeh2 ka hah ! aku credik taw,,*bangga gila pmpuan ni (mohontampaqlaju2) .. cekgu2 yang mana mengajar aku selalu malas nak ambik taw sangat pasal aku.. depa ingat aku jarang p sekolah aku ni tak reti apa kot.. hihiihik.. setiap kali periksa.. muka aku mesti dapat no.3 kot ranking dalam kelas tu.. *no.3 ja yg ong masa tu ahhah ! cekgu terkejut kot.. haha aku belajar ok.. kedatangan tak ok.. haha tapi setahun ja aku kat sekolah tu...

Darjah 4-6 aku sekolah kat taman aku.. sebelah taman ja.. sebab pindah? sebab sekolah tu baru siap.. budak2 yang sama tahun ngan aku la p rasmi sekolah tu dlu.. hihihik! yang mana sekolah sama ngan aku masa darjah 3 n duduk dekat taman aku semua kena transfer ke sekolah baru ni... **besst wokk sekolah baru.. tapi aku tetap macam tu jugak.. ahhah ! masuk ja kelas memang bau simen lagi la.. haha mak aku antar sampai dalam kelas... cekgu time tu pun nak marah.. ceh ! mak aku nak antar buku jerr ponnnss...

Paling best sekolah ni la.. ingat lagi masa mula2 masuk darjah 4.. meja rapat2... satu baris 3 owg tak silap aku.. cewahh... *kemain aku masa tu dapat duduk sebelah budak laki.. mmbe aku ! membe2 laki aku masa ni semua comey2... *budak2 la katakan ~  hahah ! aku ingat lagi.. dulu aku selalu kawan dengan azmin n syafizan.. dulu aku selalu pinjam buku math syafizan... sebab ada keja yang aku tak buat bagi habis..*pemalas! syafizan mas tu pengawas.. tapi dya baik.. sebab dya rajin bagi aku tiru dya.. haha aku selalu usik dya , syafizan ni putih gila.. kalau dya marah or malu .. muka dya mesti merah.. hahha sian dya.. Sekarang setelah berapa tahun tak jumpa.. kami jumpa balik dekat FB.. hahha mula la cerita pasal dulu2 ... best jugak ek kenangan lama2..  hahha ~~ok ,, nnti aku cerita pasal sekolah menengah pulak okey... hihi bye2,,



#Hawa.Aqilia =)