follow me and i will follow you back..muuaccxx !!

Saturday, 15 February 2014

Ciri2 bakal suami pilihan aku.. heehe

Assalamualaikum.. agak lama aku tak menaip dekat sini.. apa yang aku sibuk sangat tak taw la.. heheh... Al maklumlah sejak2 habis belajar ni, jadi malas pulak nak online2 ni... *acewaahhhh ~ hahah sekarang ni aku masih lagi menganggur takder kojerr... susah la nak cari keja sekarang ni...asihhhh!! tapi aku bukan nak cerita pasal kojer ni haaa... haha.. ok..let`s star the topic... :)

Sejak2 aku jadi suri rumah ni kan,, ( x kojer ) hehe terpikir nak kawen la pulak.. aishhh ~ * mohon mak xtaw... hahha apa2 pun aku dengar cakap mak aku jangan pikir kawen lagi sebelum dapat keja... aku pun memang pikir nak keja dlu.. kawen apa aihhh awai2... calon takdak... kalo ada tu lain la.. hehhe Ramai yang orang kata, " Ala, pompuan takpa.. nak kawen tak kalut... yang laki ja kalut nak kena cari duit " ... *errghhh! Bagi aku pendapat macam tu dah basi la bagi zaman moden sekarang ni...kalo kata pompuan tak payah keluar duit tu muhonnggg ngat ehhh... pihak lelaki bagi duit hantaran ja... bab2 kenduri bukan pihak lelaki tanggung pun... kalo tak keja mana datangnya duit kan... takkan time kita nk kawen nak wat kenduri pun kita takmaw tolong mak ayah kita.. sekurang2nya dapat la kita bantu sikit kalo kita dah keja... kan2?? sebab tu sekarang ni laki dngn pompuan sama ja.. masing2 kena keja... masa depan kita taktaw lagi macam mana  kan.. so better kita plan dari awal... hehhe 

Adik beradik aku semua cakap, kalo nak cari suami cari yang jenis lekat sembahyang.. bukan ustaz pun takpa.. sekurang2nya dya taw tanggungjawab dya... kalo yang tu aku sokong.. sebab suami bakal jadi imam dan pembimbing buat isteri dengan anak2 dya nanti... aku tak kata yang aku ni baik sangat,, kadang2 sembahyang pun tunggang langgang lagi *jujur * sebab tu aku nak cari yang boleh membimbing ,, jangan aku pulak yang bimbing dya... 

Aku kalo boleh nak cari suami yang kejanya elok, dan kalo boleh keja tetap la... aku takmaw yang jenis keja2 merapu ni.. buat keja yang mendatangkan hasil yg halal.. sapa maw kan suami dya dok tak ketahuan hala... mak mentua pun reject kalo macam tu... biaq la tak keja besar pun janji hasil tu dari yang halal... berkat rumah tangga nanti.. *Insyallah Amin2 :)

Selain tu, Aku nak seorang yang betul2 penyabar... hehhe.. bukan apa aku ni jenis suka bebai gak.. merajuk, tacing2 tu besa la... so kalo dapat yang betul2 paham n penyabar tu dah kira ok la... tapi aku bukan jenis dok saja2 nak bebai... hehhe ikut keadaan laaa.... satgi orang kata pa pulak dok tak dok bebai ni... hahha 

Aku rasa aku ni kadang2 banyak terpengaruh dengan cerita2 kat Tv tu kot... hahha tengok yang sweet2 ja.. mesti nak macam tu ja... tengok yang laki teruk2 sikit haa terus cop " takmaw la macam tu " aishhhh ! pengaruh teruk ni... hahha smapai depa bercerai pun yang sedihnya aku... hahaha tapi takpa... tu semua dalam cerita.. kenyataan dya atas diri kita sendiri... heheh pandai2 la kita nanti ...

So kesimpulannya dekat ni.. aku harap nanti sapa pun bakal jodoh aku.. dya dapat terima segala kekurangan dan kelebihan yang ada dekat aku ni.. Allah jadikan kita berpasang pasangan.. semoga awak dapat isi kekurangan saya dengan kelebihan awak dan saya pun dapat isi kekurangan awak degan kelebihan saya.. hehhehe...
Encek Jodoh, walau di mana pun awak berada saya tetap mendoakan yang terbaek buat awak.. mungkin saya kenal awak ataupun tak kenal awak pada masa tu nanti.. saya harap awak boleh jadi terbaek buat saya... sama2 lah kita persiapkan diri kita dengan memperbaiki apa yang kurang untuk diri kita... semoga awak mampu menjadi imam yang terbaek buat saya.. dan saya mampu menjadi makmum yang setia buat awak.. AMIN :)


*5 a.m 15022014

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete

tima kasih sudi mengomen disini..:)
Cik Hawa hargai sngt..:)